- - No accesstoken could be created, check configuration
- - Sandbox (Test) of Productie (Live) Omgeving
- - Refresh Token
- - Signing Key
- - Access Token
- - Basic gateway settings
- - Configuration bestand
- - Unknown response received from Rabo Smart Pay (See logs).
- - Update Cipher Suite - Februari 2022
- - Server cipher suites
- - Configuratie
- - IP-Adres whitelisting
- - Authenticatie errors
- - Webhook URL
- - Smart Pay error codes
Hieronder staat een overzicht van de meest voorkomende error codes bij het starten van een transactie icm de Smart Pay.
- 5005: Hiermee wordt aangegeven dat bij dit betaalverzoek geen actieve betaalmethode gevonden kon worden. Hiervoor moet contact met de ROK helpdesk gezocht worden ter controle.
Let op: Het kan even duren voordat de betaalmethoden actief zijn, voor iDEAL is de regel: +/- 48 uur, Creditcard/Bancontact 10 werkdagen. Dit gaat in vanaf moment ondertekening contract! - 5001 Signing error: Deze error code geeft aan dat er een invalid signature of missing signature in het verzoek naar de ROK is gestuurd. Het kan te maken hebben met een foutieve Signing Key, denk aan de betaalomgeving.
Ook kan eventueel de server tijd een probleem zijn, bekijk deze goed. Mocht deze niet op tijd lopen, neem contact op met de hosting provider. Lost dit het probleem niet op, zal dit gecontroleerd moeten worden aan de hand van logs. Stuur de logs waarin deze melding staat door naar iDEAL Checkout!
- OF
5001 Authenticatie error: Het order verzoek is afgekeurd ivm een foutieve accesstoken. Deze is mogelijk verlopen of incorrect ontvangen. Wij kunnen deze uiteraard voor u controleren, echter kan het ook te maken hebben met een inactief account. Om hiervan zeker te zijn, adviseren wij eerst de Rabo Smart Pay te bellen op: 030 – 213 13 11
- 5017: Deze error geeft aan dat de inhoudt van het verzoek niet goed word gekeurd, dit kan met verschillende zaken te maken hebben zoals:
- merchantReturnUrl klopt niet. Dit kan te maken hebben met de URL zelf (controleer logs) maar ook met het gebruikte Top Level Domain. Het Top Level Domain .shop wordt op dit moment nog afgekeurd. De Rabobank heeft vele Top Level Domains al goedgekeurd.
- merchantOrderId should only contain alphanumeric characters: Dit geeft aan dat er een karakter in het merchantOrderId staat welke niet toegestaan word. De karakters welke goed gekeurd zijn: letters van het alfabet, zowel lowercase als uppercase en getallen 0 tot en met 9. - 5021: "order could not be restricted to VISA, POI with id # can only be restricted to payment brands: BANCONTACT, IDEAL". Dit is een voorbeeld van deze error, wat deze error betekent is het volgende:
Er wordt een verzoek gedaan met de Visa-kaart als betaalmethode, echter geeft de Rabobank aan dat deze niet gebruikt mag worden. In dit voorbeeld is de Visa methode niet actief op het account, maar Bancontact en iDEAL wel. - 5024: Deze foutmelding geeft aan dat de geselecteerde betaalmethode nog niet actief is voor uw account in de Smart Pay omgeving.
Zie ook: