Wanneer de status in WooCommerce niet wordt bijgewerkt kan dit meerdere oorzaken hebben:
- De theme kan belangrijke bestanden in het checkout proces overschrijven waardoor het gehele proces niet goed gaat. Probeer het thema uit te schakelen en nog een bestelling te plaatsen.Gaat het dan goed, ligt de fout bij het gebruikte thema.
Het gaat in dit geval om het bestand: /themes/checkout/thankyou.php
- Er wordt na een betaling bij sommige pakketten een response URL aangeroepen, deze zal de status bijwerken en eventueel mails versturen bij terugkomst van het webshoppakket. Als deze niet werkt kan het zijn dat er een FIREWALL aanstaat, deze kan het betreffende IP adres van de PSP blokkeren waardoor het signaal niet doorkomt. Whitelist het IP-adres van de betreffende PSP.
- Er kan na een betaling een FATAL ERROR optreden, bekijk de logs in ../idealcheckout/temp/ of hier log bestanden zijn aangemaakt.
- Uw PSP heeft geen betrouwbare terugkoppeling, neem contact op met de betreffende PSP om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
- Bij een eventuele FATAL ERROR kan het zijn dat de prefix in de ../idealcheckout/configuration/database.php niet correct is ingevuld, controleer of deze overeenkomt met de prefix van uw webshop.